Субота, 11. маја, Враголанка, сцена „Јован Ђорђевић“, 19.00
Ова двочина заврзлама, створена пре више од 230 година није ништа изгубила од своје лепоте, плени и даље искреним шармом, динамичношћу, веселом игром, разиграношћу и пасторалом. Колико је важна за историју балетске уметности критичари истичу чињеницу да је Враголанка првенац којим почиње нов начин размишљања и рада на балетима где је драмска радња изражена игром.
Љупка и комична прича о надмудреној „маман“ и тријумфу љубави, очаравала је прво гледаоце француских и енглеских позоришта, да би убрзо завладала многим балетским сценама, захваљујући либрету Жан Добервала, музици Фердинанда Херолда којој је, својим аранжманом Џон Ланчбери подарио изузетну танцовалност. У основи заплета је љубавна прича и интрига која се плете око Лизе, лепе и богате удаваче из добре куће и сеоског момка Колена, који није по вољи амбициозној „маман“. Целој представи, у кореографији и режији Калина Ханцијуа, мимика и гегови дају упечатљиве балетске призоре, љупкост и зачињавају комику. У богатој, инвентивној сценографији (Саша Сенковић) и костима изражене колористике и форме (Мирјана Стојановић Маурич), неодољиво осваја бравурозна игра маме Симоне, коју традиционално игра мушкарац, у дрвеним кломпама. Оркестром СНП-а диригује Александар Којић, а у улогама су солисти Балета, балетски ансамбл.