Синоћ, 14. јуна, у Српском народном позоришту, премијером Вердијевог Риголета, у извођењу Опере Српског народног позоришта, свечано је отворен оперски фестивал „Операрија“, а част да овај фестивал прогласи отвореним припала је покрајинској секретарки за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама Драгани Милошевић. Премијерно извођење Риголета синоћ је одушевио више од хиљаду гледалаца који су испунили сва места у партеру и на балкону сцене „Јован Ђорђевић“.
У једном од својих најистакнутијих и најуверљивијих ликова, Верди је приказао психолошку драму дворске луде, грбавца који је приморан на двоструку улогу: игра човека који мора да забавља и разоноди свог господара, и брижног оца који жели да сачува кћер од истог тог похотљивог господара. Богатство Вердијеве мелодије, искрене, елегичне и на тренутке заводљиве а онда изненада прожете одразом тешке душевне боли и борбе, успешно је пренео на извођаче и на публику гост из Италије, диригент Андреа Солинас. Редитељ нове оперске поставке Риголета је гост из Београда Александар Николић, кореограф је Александар Илић, гост из Београда, у сценографији Саше Сенковића и костимима Сенке Раносављевић. Публика је вишеминутним овацијама и бурним аплаузом поздравила све извођаче и њихову снагу музичког, гласовног и глумачког израза шекспировске снаге: Сашу Штулића који је са пуно енергије и заноса тумачио улогу разузданог Војводу од Мантове, Дарију Олајош Чизмић, нежну Ђилду која се свесно жртвује у име љубави, насловну улогу Риголета, дворске луде која једина има право да се смеје војводи и дворјанима, али којем једино није дато да плаче, снажно и зрело донео је Жељко Р. Андрић, улоге плаћеног убице Спарафучила и његове сестре сјајно су носили Горан Крнета као Спрафучиле и Јелена Кончар као Мадалена, Страхиња Ђокић као стари Гроф Монтероне, чије проклетство стиже Риголета, Игор Ксионжик (Борса), Бранислав Станков (Маруло) и Никола Баста (Гроф Чепрано) као бескрупулозни и бездушни дворјани, Маја Андрић као Грофица Чепрано којом се, као следећом жртвом, наслађује Војвода, Марија Митић Васић у двострукој улози: Ђоване, поткупљиве Ђилдине дворкиње и Пажа.
Бурним аплаузом је поздрављен уигран мушки Хор, који је спремила Весна Кесић Крсмановић, као и сјајни балетски играчи у призорима учесника који дају замах дворској забави и заводљивих „фурија“ које у финалу вуку све у пакао, кореографски упечатљиво дочаравају скаредност на двору…