Новоосновани оперски студио Српског народног позоришта „Војислав Солдатовић“ наставља да доводи реномиране музичаре, како би својим приуштили својеврсно усавршавање вокалних способности али и прилику да стану раме уз раме са професионалцима светског реномеа.
После маестра Марчела Мотаделија, у најстарији српски театар долази изузетни Давиде Делисанти који ће радити са полазницима оперског студија „Војислав Солдатовић“ али и са солистима СНП-а. Како истиче директорка Опере СНП-а Сандра Миланков за солисте је то лепа прилика да се осврну на своју технику певања, изговора италијанског као интерпретације арија.
„Неопходно да театар брине о неговању гласа својих солиста и да им пружи могућност да раде редовно са вокалним стручњацима. Солисти су веома заузети и некад помало занемаре преслушавање код професора и онда може да се деси да временом стекну погрешне навике, да се префорсирају и да настану проблеми са гласом. Театар треба да води рачуна о својим уметницима, да се брине да солисти буду у доброј певачкој форми. То је од велике важности за позориште као и за солисте, обе стране профитирају“, рекла је Миланков.
Маестро Давиде Делисанти је један од најугледнијих и најспретнијих италијанских музичара. Подједнако активан као концертни пијаниста, диригент, вокални тренер, репетитор и музички директор, маестро Делисанти је направио веома импресивну каријеру, а овом приликом истиче задовољство што је стигао у Нови Сад, баш у Оперу Српског народног позоришта.
„Заиста сам уживао у гласовима, некима првог квалитета. Радим дуги низ година у многим позориштима у иностранству и радим 7 година у опери у Каиру као вокални тренер и резултати се виде тек када певачи уче са италијанским тренером за репертоар. Ја сам у Каиру једне недеље свака 2 месеца. Све постаје боље. Изговор, техника, интерпретација, глас и музичка осетљивост. Веома сам срећан што могу да допринесем овим дивним певачима који су веома жељни усавршавања“, рекао је Делисанти.
Делисантијеве студије пијанистике и дириговања одвијале су се под вођством маестра Д. Панара и Емануела Арчиулија и маестра Маријана Патија. Осим тога, похађао је и вокалну оперску обуку, искуство које га је довело до тога да ради као пијаниста и асистент неким од највећих имена оперске сцене као што су R. Gimenez, V. Terranova, Ines Salazar, Aprile Millo, S. Bonfadeli, A. Morelli, G.Giacomini, Placido Domingo, Nicola Martinucci, Maria Dragoni, Mariella Devia, Giacomo Aragall, L Canonici, Vittorio Grigolo и Bruno Pratico. Такође, сарађивао је са легендарним диригентима као што су L. Bacalov, M. Arena, Richard Boninge, Ennio Morricone и многи други.
Досадашња достигнућа каријере су: уметнички директор Таормина Опера Старс, у театру Antico di Taormina, вокални тренер и директор хора Каирске опере у Каиру, музички директор позоришта Fuerteventura на Канарским острвима, као и корепетитор у Државном позоришту у Анкари, у Турској. Од 2016. до данас је такође званични пијаниста на италијанској телевизији за Медиасет, Channel 5. Тренутно је вокални тренер у Каирској опери и професор клавира и пратње на Конзерваторијуму G. Da Venosa у Потенци, у Италији.
Први међународни оперски студио представља легат редитеља Војислава Солдатовића који је оставио дубок траг у опери Српског народног позоришта. На овај начин његово име и даље ће живети на сценама Српског народног позоришта. Позориште има одговорност да да свој допринос у едукацији квалитетних солиста и тиме осигура будућу генерацију певача. А млади певач има обавезу да ради на свом усавршавању, тако је оперски студио неопходан за театар и младе солисте.