21. Београдски фестивал игре одржаће се од 7. марта до 10. априла у Београду, Новом Саду и Суботици, под слоганом „Савршене различитости“.
У Српском народном позоришту новосадска публика ће у представама уживати у суботу, 9. марта и у недељу, 10 марта, када ће Компанија игре Опере Гетеборга извести плесни диптих „Проклизавање / Сааба“, светски познатих и награђиваних кореографа Дамијана Жалеа и Шарон Ејал. Додатно, публика у Новом Саду биће у прилици да погледа и канадску плесну групу Кид Пивот, са представом „Скупштина“ која ће наступати 14. и 15. марта.
На конференцији одржаној за медије у Свечаној сали Градске куће Града Новог Сада, 21. београдски фестивал игре најавили су директорка Фестивала Аја Јунг, покрајинска секретарка за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама, Драгана Милошевић, члан Градског већа за културу Града Новог Сада, Далибор Рожић, амбасадорка Шведске Аника Бен Давид, амбасадор Канаде Џајлс Нормал и председник Извршног одбора ДДОР осигурања Франческо Маши.
Драгана Милошевић: Нови Сад и ове године домаћин 21. Београдског фестивала игре
Далибор Рожић, члан Градског већа за културу Града Новог Сада, рекао је да не сумња да ће Фестивал наставити да осваја нове и помера постојеће уметничке просторе.
„Пред нама је 21. издање овог значајног фестивала, али Нови Сад има ту прилику да јубиларни 20. пут буде домаћин великих светских трупа, а то можемо да урадимо захваљујући Српском народном позоришту. Нови Сад препознаје значај Београдског фестивала игре и Градска управа за културу свесрдно подржава овај програм годинама уназад, с једне стране, а с друге стране, ми смо поносни на Београдски фестивал игре, који се на основу свега што је показано и урађено у протеклих 20 година, јесте се позиционирао на међународној мапи савремене уметничке игре“, каже Рожић и додаје да овај фестивал доприноси и промоцији Новог Сада, Београда и целе Србије, с обзиром да сваке године у Србију доведе више од 300 уметника.
Драгана Милошевић, покрајинска секретарка за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама истакла да ће овог пролећа Србија и Нови Сад, односно Српско народно позориште, бити епицентар савременог уметничког стваралаштва, те да је то изузетна прилика не само за најширу публику, него и за балетске извођаче и кореографе да се упознају са савременим токовима светских балетских продукција.
„Београдски фестивал игре је понос свих нас: током свих ових година више од 20.000 посетилаца је чинило публику, више од 500 представа је одиграно, технички захтеви представа били су велики, а све то само говори о чињеници колико су Нови Сад, Београд, Србија, светски позиционирани. Када то кажем, мислим да ће овог пролећа наша држава бити епицентар савремене уметничке игре и ми смо већ другу деценију заредом светски мапирали Србију када је у питању овај жанр“, рекла је Милошевић и позвала све суграђане да дођу и посете Београдски фестивал игре у Српском народном позоришту.
Амбасадорка Краљевине Шведске Анике Бе Давид позвала је публику да на Великој сцени Српског народног позоришта погледа гостовање плесне компаније Гетеборшке опере и „Проклизавање“ 9. и 10. марта.
„Гетеборшка опера једна је од најпрестижнијих оперских кућа у Европи. Компаније игре из Гетеборга креира изазове сасвим неочекиване продукције и лепоту, као што је и живот неочекиван и леп. Ово је веома сложена представа, било је веома тешко пренети целокупну сценографију и надамо се да ће српска публика уживати у овом перформансу“, рекла је Бе Давид.
Амбасадор Канаде Џајлс Норман је најавио гостовање плесне трупе „Кид Пивот“ из Ванкувера, која 14. и 15. марта такође наступа у Новом Саду и истакао да ће на ова трупа извести представу под називом „Скупштина“.
„Овај комад креирао је Џонатан Јанг, чувени редитељ, радња је смештена у средњи век, али ми је посматрамо из савременог угла. Уз Џонатана Јанга, ту је и чувена кореографкиња Кристал Пајт, која представља неку врсту националног блага Канаде. Радови Кристал Пајт инспирисали су читаве генерације уметника и кореографа, а ове године она ће понети и најпрестижнију награду Фестивала – Награду Јован Ћирилов – За корак даље „, рекао је Норман.
Директорка Београдског фестивала игре, Аја Јунг, истакла је своје задовољство тиме што публика све ове године подржава фестивал, ужива у њему и посећује га сваке године у све већем броју.
„О томе колико је овај фестивал вољен и посећен од стране публике говори чињеница да смо сва извођења дуплирали. Сваку трупу имаћемо прилику да видимо две или више вечери, и то је могућност да представе виде и Новосађани и сви њихови гости. У Новом Саду уметници Компаније игре Опере Гетеборга ће наступити под нагибом од 40 степени, на једној врсти тобогана који се спушта у публику и представа Проклизавање ће засигурно бити непоновљиво искуство, док ће у другом делу програма исте трупе играчи наступити у костимима Кристијана Диора изводећи представу Сааба“, истакла је Јунг.
На предстојећем 21. Београдском фестивал игре у Београду и Новом Саду под слоганом „Савршене различитости“ биће изведене 33 кореографске поставке 18 трупа из 14 земаља, а цео програм можете видети на сајту Београдског фестивала игре.
О представама 21. Београдског фестивала игре у Српском народном позоришту
„Проклизавање“ / „СААБА“
Перформанс „Проклизавање“ се изводи на 34° нагнутој подлози и уводи извођаче у стање изван равнотеже. Сила гравитације покреће игру у току које сведочимо једном епском, опасном, али и духовитом и дирљивом сусрету људске отпорности и Земљине гравитације, док нам „SAABA“, као други део ове „представе-диптиха“, доноси заносну игру јединствене израелске уметнице Шарон Ејал, добитнице бројних признања и награда, а публика ће поред њене хипнотишуће игре уживати и у костимима које је креирала Марија Грација Кјури, креативна директорка бренда Диор. Ове плесне представе у Српском народном позоришту можете гледати у суботу 9. марта и у недељу 10. марта.
„Скупштина“ Кид Пивот
Група средњовековних реконструктора окупила се на годишњој скупштини у сали локалне заједнице. У својству Управног одбора, они разматрају судбину турнира „Quest Fest“, који је запао у кризу. Уколико се не догоди нешто драстично, директори овог часног реда биће суочени са распуштањем. Kако састанак напредује, граница између стварног и реконструисаног извођења почиње да се замагљује, древне силе се буде, и убрзо постаје јасно да је овде у питању нешто много више од лажног средњовековног турнира. Овај перформанс играће се у четвртак, 14. марта и петак, 15. марта.