У понедељак, 10. фебруара, почеле су редитељско-клавирске пробе за премијеру комичне опере Фигарова женидба Волфганга Амадеуса Моцарта. На самом почетку рада, редитељ Александар Николић је истакао:
„У самом срцу Фигарове женидбе, иза комичне игре превара и интрига, лежи суштинско питање моћи и људске природе. Гроф Алмавива је прототип нарцисоидног господара – човек који не познаје границе својих жеља и којем друштвени положај служи само као инструмент доминације. Kада статусни максимум припадне људском минимуму, заједница постаје полигон за злоупотребу, а поштење постаје не само терет, већ и препрека преживљавању. Фигаро и Сузана, као представници здравог разума и инстинктивне људске доброте, морају се надмудривати не само с Алмавивом, већ и са свитом његових слугу и савезника, који репродукују његов модел понашања. Међутим, Моцарт и либретиста да Понте не нуде само критику, већ и излаз: хумор и опроштај. Kада нарцисоидни тиранин постане предмет смеха, његова моћ копни. Гроф је на крају принуђен да изговори реченицу која руши његову фасаду непогрешивости: Contessa, perdono!– молбу за опроштај која означава не само личну капитулацију, већ и могућност исцељења. Ова представа је лекција о терапеутској снази доброте, али и подсећање да је правда, чак и када је извојевана кроз сплетке, ипак победа људскости.“
Опера Фигарова женидба (Le nozze di Figaro) премијерно је изведена у Бечу 1786. године. Либрето је написао Лоренцо да Понте према истоименом позоришном комаду Пјера-Огистенa Карона де Бомаршеа. Комад је у време пред Француску револуцију био веома популаран јер се бавио забрањеним темама – социјалном правдом, једнакошћу и фабулом у којој слуга надмудрује свог господара. У историји музике, Фигарова женидба се перципира као идеалан тип комичне опере који је надахнуо потоње оперске композиторе попут Росинија и Доницетија.
Поред редитеља Николића, у ауторском тиму су: диригент Александар Којић, сценографкиња Миљена Вучковић, костимографкиња Сенка Раносављевић, асистент диригента Михајло Милетић, аситент редитеља Борис Ерцеговић, асистент сценографкиње Богдан Мрвош, асистенткиња костимографкиње Миљана Милијашевић, а хор је припремила диригенткиња Весна Кесић Крсмановић.
Учествују солисти, Хор, Оркестар и Балет СНП-а.
Премијера опере је заказана за Дан СНП-а, 28. марта,а а репризно се изводи 29. и 31 марта.