Управа Српског народног позоришта сумирала је протеклу сезону, истовремено најављујући нову, за коју су припреме увелико у току, како оне продукцијске, тако још и више техничке.
У току је, наиме, враћање у оперативну функцију ротације на сцени „Јован Ђорђевић“, а план је и да се, након пуне четири деценије, потпуно реконструише „Пера Добриновић“ да по угледу на савремене европске сцене постане максимално функционална, уз могућност коришћења савремених технологија…
– Можемо рећи да смо сезону завршили успешно и сад можемо да се посветимо реконструкцији – констатовао је в.д. управника најстаријег српског театра др Зоран Ђерић. – Тренутно се на сцени „Пера Добриновић“ скидају цеви, мотори… и верујем да ће се до септембра видети резултати тих радова. Почетком јула долази и ремонтована ротација и очекујем да до почетка наредне сезоне имамо и потпуно завршен под на великој сцени. У плану је такође и реконструкција терасе а вероватно ћемо успети да окречимо холове и да мало дотерамо улаз у театар. Дакле, током лета нећемо мировати, напротив, већ се радити пуном паром…
Када је реч о Драми СНП-а, њен директор Милован Филиповић подсетио је на то да је од септембра прошле године изнедрено пет успешних премијера – „Што на поду спаваш“, „Магбет“, „Ревизор“, „Јеванђеље по Достојевском“ и „Последњи балкански вампир“, у констатацију да сам крај сезоне протиче „на точковима”: мини фестивал „Наши дани” у БДП-у, две представе у ЈДП-у, исто толико у Атељеу 212, па Шекспир фест у Битољу, гостовање у Прилепу…
– У међувремену смо започели пробе на неколико пројеката и то је оно што ће обележити почетак сезоне 2023/24. У септембру „Бертове кочије“ у режији Ивана Церовића, у октобру „Била једном једна земља“ Душана Ковачевића у режији Кокана Младеновића и у новембру представа од које сви много очекујемо – „Скупљачи перја“ по сценаристичком предлошку Александра Саше Петровића у режији Дејана Пројковског.
Директор Опере Жељко Андрић, уз премијере Бизеове „Кармен“ и „Евгенија Оњегина“ Петра Илича Чајковског, ставио је у први план чињеницу да су много више него раније ангажовани млади певачи, што је, како је истакао, „од огромног значаја за нашу културу“, будући да је уметницима који тек стасавају заправо најтеже да уопште дођу до сцене.
– У последњем извођењу „Оњергина“, од десет певачких улога, седам су изнели млади певачи, и то феноменално. А мени још дражи је био изузетан наступ Дечјег хора Оперског студија „Воја Солдатовић“ за Светски дан музике, 21. јуна. Наравно, на концертима тог типа се не завршавају наше идеје, већ у плану имамо и дечје опере, али видећемо… Оно што, међутим, са сигурношћу могу да најавим за следећу сезону је обнова „Ере с онога свијета“ Јакова Готовца, а за велики јубилеј – 75 година Опере СНП, 16. новембра нас очекује нова поставка Вердијеве „Травијате“, где ћемо искористити и ротацију. И надам се да ће та представа бити једна од значајнијих у историји Српског народног позоришта – рекао је Андрић.
Он је потврдио и да је за март 2024. планиран „Турандот“ Ђакома Пучинија, чију ће стоту годишњицу смрти обележавати читав оперски свет. Иначе, план је да у следећој сезони термини на сцени „Јован Ђорђевић“ четвртком и суботом буду „закуцани“ за оперске и балетске представе. Тиме би се не само усталио репертоар ове две уметничке јединице, већ би и чланови оркестра, од којих велики број делује и у другим уметничким формацијама, попут Војвођанског симфонијског оркестра, месецима унапред прецизно знали када су и колико заузети.
Балет Српског народног позоришта се након „Ане Карењине“ на музику Петра Илича Чајковског, која је премијерно изведена у мају прошле године, ослонио на текући репертоар, будући да је дуго најављивана „Копелија“ у кореографији Ђуле Харангоза, из техничких разлога, односно због проблема с балетским подом, морала да буде померена за 29. септембар. Директор Балета Тони Ранђеловић најавио је да ће од следеће сезоне ансамбл бити појачан са осам играча, како из наших балетских школа тако и из иностранства, што ће отворити простор да се поново изводе класици „Лабудово језеро“, „Жизела“, а можда и „Успавана лепотица“…
Извор: Дневник, М. Стајић, 27. јун 2023.