ГОРСКАЈА Вјера – оперска певачица, солисткиња, мецосопран; руског је порекла. У лето 1920. гостовала је у НСаду као чланица београдског Оперско-балетског друштва, састављеног од Руса, да би од јесени 1920. постала члан Опере НП у НСаду и у њој остала до 14. X 1924, када је наредбом тадашњег министра просвете новосадска Опера укинута . У исто време била је и наставник Женске учитељске школе у НСаду, у којој је предавала певање. У Опери НП у НСаду певала је све значајније мецосопранске улоге – како кажу рецензенти „Заставе“ и „Јединства“: „пуним, звучним и јаким алтом“ и „ретко лепим гласом“, „одавала је савесну певачицу и глумицу вишег стила“ и „сваки њен гест и интонација били су одмерени“. У сезонама 1933/34. и 1934/35. и поново у сезонама 1938/39. и 1939/40. била је солисткиња Опере НП у Бгду.
УЛОГЕ: Лучија (Кавалерија рустикана), Ацучена (Трубадур), Сузуки (Мадам Батерфлај), Кармен (Кармен), xxx (Моцартов Requiem), Марта (Фауст), Ката (Продана невеста), Мадалена (Риголето), Ципра (Барон Циганин), Њања (Евгеније Оњенин), Марселина (Севиљски берберин).
ЛИТ: А-м, Велики руски уметнички концерат у Новом Саду, Застава, 27. VII 1920; Д. П., „Кавалерија рустикана“, Застава, 30. XI 1920; Д. Јевђевић, Оперско вече 26. јануара у новосадском позоришту, Јединство, 29. I 1921; Д. П., „Трубадур“, Застава, 20. II 1921; Ј. Хр(аниловић), Премијера опере „Кармен“, Јединство, 5. VII 1921; О. С(уботи)ћ, „Кармен“, Застава, 29. IX 1921; А-м, Моцартов „Requiem“, Слобода, 1922, бр. 7, с. 3; А-м, Концерт г-ђе Горскаје, Јединство, 22. IV 1922; А-м, „Фауст“, Јединство, 2. VI 1922; А-м, „Трубадур“, Застава, 12. IV 1923; О. С(уботи)ћ, Јапанско вече, Застава, 9. X 1923; А-м, Rigoletto, Bácsmegyei Napló, 20. II 1924; А-м, Cígany báró, Bácsmegyei Napló, 21. II 1924; Renault, Мадам Батерфлај, Савремени Нови Сад, 1924, бр. 3, с. 6.
В. В.