АДАМ Адолф-Шарл (Adolphe-Charles Adam) – француски композитор (Париз, Француска, 24. VII 1803 – Париз, Француска, 3. V 1856). Студирао је на Конзерваторијуму у Паризу. Убрзо постаје познат по својим сценским делима која компонује за париска позоришта, а од 1832. и за Лондон. Г. 1847. оснива у Паризу сопствено позориште (Théâtre national), које пропада већ следеће г. за време револуционарних борби. Изгубивши у том подухвату цео свој иметак, А. наредне г. прима место наставника клавира на Конзерваторијуму. Написао је 53 оперска и балетска дела и спада у ону категорију оперских стваралаца који су у своје време представљали значајне и угледне личности у свету музичког театра. Нарочито су му били значајни балет и зато што заправо инаугуришу развој француског романтичног балета, који ће Делиб касније усавршити и довести до врхунца. И поред очигледне стваралачке плодности и дела од којих су нека уживала знатну популарност, као што је то случај са операма Поштар из Лонжимоа (Le Postillon de Lonjumeau, 1863) и Кад бих био краљ (Si j´etais roi, 1852), у ризници трајних вредности остао је једино балет Жизела (Giselle ou les Villes), захваљујући којем композиторово име и данас живи на позорницама широм света. Мелодика му је допадљива и лака, тематика занимљива, карактеризација ликова пластична, а инструментација звучна и ненаметљива. Цењен не само као композитор и пијанист него и као критичар, А. се убраја у истакнуте представнике француске романтичне комичне опере и балета. У СНП је балет Жизела више пута премијерно извођен (1962, 1967, 1971, 1973, 1982, 1996).
М. Х.