КАУАРД Ноел (Noël Coward) – енглески глумац, драмски писац и композитор (Тедингтон, Енглеска, 16. XII 1899 – Јамајка, 26. III 1973). Школовао се у Кројдону и приватно. На позорници се први пут појавио као дванаестогодишњак у једном дечјем комаду и више са ње није силазио, сем у току Првог светског рата, када је, стасавши за војну службу, био мобилисан. Позорници се вратио одмах по завршетку рата да би, поред туђих, заиграо и у својим комадима које је почео да саставља. У 22. г. живота већ је стигао до Њујорка, да би се убрзо вратио у домовину и да би се представио и као композитор. Крајем 1924. је приказао свој комад Вртлог, који је био његов први велик успех. Сам је уприличио и једну ревију у којој се појавио 1928. У међувремену је два пута ишао до Њујорка и једном до Сингапура (Америци, посебно Њујорку, остаће веран и надаље). Ускоро је списатељским и композиторским активностима додао и редитељске. У току Другог светског рата радио је неко време (1939-1940) у обавештајној служби. После рата ће га видети и париска публика (1948). И тако се све до трагичне смрти у авионској несрећи делио између старог и новог света као позоришни, филмски, телевизијски и кабаретски глумац, као драмски писац, композитор, редитељ, диригент, као играч, састављач филмских или балетских сценарија, али и адаптатор туђих текстова. Притом није пропустио да објави неколико романа, збирки песама, збирки приповедака и два тома успомена. За услуге које је учинио култури и уметности Њујоршки клуб позоришних критичара доделио му је своју награду (1942), Сасешки универзитет му је подарио титулу доктора књижевности, Краљевско књижевно удружење га је изабрало за свог члана, а енглеска краљица га је 1970. произвела у лорда. Као писац, претрпео је утицај Оскара Вајлда и Бернарда Шоа, Шеридана и Конгрива. Са своје стране, утицао је на Теренса Ретигена, Џона Озборна и Френка Маркуса. Из његове многоструке активности треба издвојити комедије, које је састављао са талентом, и музичке комедије по којима је постао широко популаран. Слично многим сценски обдареним људима, писао је вешто конструисане комаде који су се одликовали добрим дијалогом и духовитошћу. Али је, у укупном утиску, био пре врло даровит и необично пријатан забављач но истински драмски стваралац. СНП је 1933. приказало његов комад Интимности (Private Lives, 1930).
С. А. Ј.