ЛА АРГЕНТИНИТА (La Argentinita) – шпанска играчица и кореограф (Буенос Аирес, 1898 – Њујорк, 24. IX 1945). Право јој је име било Енкарнасион Лопес Хулвес (Encarnación López Julves) а своје „сценско“ име „Аргентиница“ узела је из поштовања према земљакињи Антонији Мерсе (Antonia Mercé, 1888-1936) – Ла Аргентини, која је пак своје уметничко име изабрала по земљи свог порекла и коју многи сматрају највећом шпанском играчицом свих времена и креатором сценске форме националне шпанске игре. Прешавши са породицом у Шпанију, већ као четворогодишње дете, А. је почела да учи класичну (регионалну) шпанску игру. Прве концертне наступе имала је 1924. Заједно са Лорком основала је 1932. трупу Ballet de Madrid са којом ће 1938. гостовати широм Европе, САД и Латинске Америке. Својим балетом Љубав-чаробница (El Amor Brujo, 1933) на де Фаљину музику постигла је успех и почела да приређује и друге шпанске балете-једночинке. Као кореограф покушала је 1933. да по први пут целовечерњим програмом представи аутентични фламенко, а под називом Улице Кадиса (Las Calles de Cadiz). Појављивала се са трупом Ballet Theatre, основаном у Њујорку 1939, за коју је кореографисала Болеро (са сестром Пилар Лопес) и Goyescas. Л. Мјасину је била сарадник на либрету за балет Н. Римског-Корсакова Шпански капричо (Capriccio Esagnole) 1939. и у њему играла Гитану (Руски балет Монте-Карла). Овај балет је у СНП изведен 1955.
Љ. М.